sobota, 16 marca 2013

BAJADERKI

Ostatnio przechodziłam obok cukierni i na wystawie były bajaderki i tak się do mnie uśmiechały, że nie wytrzymałam i musiałam je zrobić ;) taka mała słodycz, a cieszy. Ok. zgodzę się, że w cukierni były one o niebo większe ale ja wolę małe kuleczki, takie na dwa gryzy, idealne :) 

 Składniki:
  • 2-3 duże paczki herbatników ( pokruszonych)
  • 90 g masła 
  • 5-6 łyżek dżemu porzeczkowego
  • 1/2 szklanki cukru pudru(można dać mniej)
  • 3 łyżki nutelli lub kremu czekoladowego
  • 4 łyżki  ciemnego kakao
  • 3 łyżki rodzynek, orzechów
  • 1-2 łyżki rumu
Dodatkowo do obtoczenia:
Wiórki kokosowe, orzechy mielone, płatki czekolady itp
Wykonanie:
  • do pokruszonych herbatników dodajemy wszystkie składniki i zagniatamy, gdy masa będzie bardzo się lepiła dodajemy trochę herbatników i jeszcze raz zagniatamy, 
  • wstawiam do lodówki  na jakieś 2 godziny, masa ładnie stwardnieje i nie będzie problemów z formowaniem kulek(ja brałam masę na łyżeczkę i od razu wykładałam na talerzyk z np. wiórkami kokosowymi i obtaczałam je , dopiero wtedy brałam do ręki i formowałam kulkę)
  •  uformowane bajaderki wstawiamy następnie na całą noc do lodówki i gotowe :) 




źródło: http://kotlet.tv/bajaderki-kulki

7 komentarzy:

  1. małe radości :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne zdjęcia, naprawdę ;) Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo dziękuję :)i gorąco pozdrawiam Kasia

    OdpowiedzUsuń
  4. dziękujemy za zdjęcie apetycznej bajaderki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. cieszę się, że się zdjęcia podobają :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Faisalabad is one of the biggest cities in Pakistan and the hub of the textile industry. It is widely acknowledged as the Manchester of Pakistan due to its large industrial role. The quality of the fabrics produced in this city has no parallel. In fact, the fabric is something of a specialty of Faisalabad. Many people from all over the country flock to this city for a spot of cloth shopping. We aim to provide you all of the best of Faisalabad at our store. black net kameez designs , black colour kameez design ,

    OdpowiedzUsuń