wtorek, 19 sierpnia 2014

SERNIK Z SERKÓW HOMOGENIZOWANYCH

Świetny pomysł na wykorzystanie serków homogenizowanych :) Sernik jest pyszny , ok. może nie jest to sernik typu sernik ale smakuje wybornie, jest wilgotny, nie ciężki , a połączenie masy waniliowej i ciasta czekoladowego jest pysznym połączeniem, a przy tym jest to proste i szybkie ciasto, gorąco polecam :)


Składniki:

Ciasto:
  • 190g margaryny rozpuszczonej
  • 2 ½ szklanki mąki pszennej
  • 2 płaskie  łyżeczki proszku do pieczenia
  • ¾ szklanki drobnego cukru
  • 2-3 łyżeczki ciemnego kakao
  • 2 żółtka
Masa serowa:

  • 2 białka
  • szczypta soli
  • 600g serków homogenizowanych waniliowych
  • ¾ do 1 szklanki cukru
  • 1 budyń waniliowy ( proszek)
  • 125g margaryny
 
Wykonanie:

Ciasto:
  • margarynę rozpuszczamy
  • w drugim naczyniu mieszamy mąkę, proszek do pieczenia, cukier i kakao,
  • następnie do suchych składników dodajemy żółtka oraz  przestudzoną rozpuszczoną margarynę i zagniatamy ciasto, które nie musi  tworzyć zwartej kuli może przypominać kruszonkę
  • ¾ ciasta przekładamy do formy ( ja użyłam tortownicę 24cm ) i ugniatamy je dłonią, formę wkładamy do lodówki na 30 minut, razem z ¼  odłożonego ciasta na kruszonkę.
Masa serowa:
  • białka ubijamy na sztywno ze szczyptą soli, odstawiamy
  • do drugiego naczynia dodajemy serki homogenizowane, cukier i budyń, mieszamy do połączenia wszystkich składników
  • następnie do masy wlewamy przestudzoną margarynę, miksując na najniższych obrotach gdy tłuszcz się połączy z masą serową dodajemy ubitą pianę z białek, całość delikatnie mieszamy.
Wykonanie:
  • schłodzone ciasto wyciągamy z lodówki, wylewamy na nie masę serową , którą następnie posypujemy  ¼   odłożonego ciasta na kruszonkę. odłożonego ciasta, tak jak kruszonką
  • pieczemy 40 minut w piekarniku nagrzanym do 180ºC
  • po upieczeniu odstawiamy w chłodne miejsce.







Źródło: www.kobietawbiznesie.com.pl/rodzina/przepisy-kulinarne/ciasta/szybkie-z-serkow-danio/

52 komentarze:

  1. Mój ulubiony serniczek :) Jest taki pyszny!

    OdpowiedzUsuń
  2. a spróbuję, wygląda przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Serniczek rewelacyjny :) :) :)gdy robilam go pierwszy raz oczywiscie z Twojego przepisu,to mojej rodzinie tak zasmakowal ze zniknął w mgnieniu oka :) naprawde godny polecenia przepis :)pozdrawiam i dziekuje za przepis

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się bardzo :) staram się dawać na bloga tylko takie przepisy które powinny zadowolić innych tak samo jak mnie :) gorąco pozdrawiam :)

      Usuń
  4. jaka wielkość blaszki/tortownicy?

    OdpowiedzUsuń
  5. ja użyłam tortownicę 24cm, ale też może być kwadratowa forma 25x25 lub większa ale wtedy ciasto będzie niższe ,pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Jaką ilośc margaryny użyc do ciasta,a jaką do masy serowej?

    OdpowiedzUsuń
  7. Już mam.Nie doczytała.:-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pycha. Jak zrobiłam z Twojego przepisu to omal nie zniknęło będąc jeszcze ciepłe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo się cieszę ,tak coś w nim jest ,że szybko znika :D

      Usuń
  9. Cudowny ten sernik! :)
    Bardzo smakowity pomysł! *.*

    OdpowiedzUsuń
  10. Dzisiaj robiłam! :) jest pyszny ten sernik :)
    Na pewno jeszcze tutaj zajrzę po jakiś przepis ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo się cieszę i gorąco zapraszam :) mam nadzieję, że z innych przepisów również będziesz zadowolona jak z tego sernika :)

      Usuń
  11. Dzisiaj robiłam! :) jest pyszny ten sernik :)
    Na pewno jeszcze tutaj zajrzę po jakiś przepis ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Sernik z tego przepisu wychodzi bajecznie. Upiekłam, wspaniały. Dzięki za przepis, wypróbuję również inne przepisy na ciasta:)))

    Pozdrawiam

    Warszawaa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo się cieszę :) mam nadzieję, że z innych przepisów również będziesz zadowolona :) gorąco pozdrawiam :)

      Usuń
  13. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  14. Czy blachę przed ugnieceniem ciasta trzeba wysmarowac maselkiem czy nie koniecznie, bo mam zamiar serniczek zrobić dla gości na weekend;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak najbardziej masło plus np bułka tarta lub wyłożyć formę papierem do pieczenia i wtedy nie powinno być żadnego problemu z wyciągnięciem ciasta z tortownicy :) gorąco pozdrawiam i życzę samczego serniczka :)

      Usuń
    2. Dziękuję za odpowiedź;-)

      Usuń
    3. Dziękuję za odpowiedź;-)

      Usuń
  15. Budyń ma być w proszku, czy ma być zrobiony?

    OdpowiedzUsuń
  16. To do masy serowej margaryna też ma być rozpuszczona? Wydaje mi się, że tak ale wolę się upewnić ☺

    OdpowiedzUsuń
  17. piekłaś na góra dół czy termoobieg ?

    OdpowiedzUsuń
  18. Witam właśnie piekę ten serniczek i po 40minutach cały się rusza w tortownicy ile czasu go dopiec ??

    OdpowiedzUsuń
  19. Właśnie upiekłam. Bardzo dobre. Dość słodkie i dlatego zastanawiam się czy można by położyć na warstwę ciasta pod warstwą serową jakieś owoce np jagody. Myśli pani że to by się sprawdziło?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak zgadza się ciasto jest słodkie jednak z tymi owocami teoretycznie można zaryzykować ale gwarancji nie daję, że nie będzie zakalca. Ale co powiesz aby np podawać je z konfiturą np wiśniową ?

      Usuń
  20. moi drodzy czy ktoś już piekł to ciasto na normalnej prostokątnej blasze do pieczenia? czy wyszło niższe ? czy może trzeba zwiększyć proporcje jeśli chce użyć takiej blaszki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. śmiało można użyć blaszki prostokątnej czy kwadratowej, ja użyłam akurat tortownicy 24cm, więc na tą ilość składników użyłabym np kwadratowej 22x22cm natomiast na większą zdecydowanie zwiększyłabym ilość składników, pozdrawiam :)

      Usuń
  21. 3/4 ciasta na blaszkę a potem nagle pozostaje 1/3 na kruszonkę?

    OdpowiedzUsuń
  22. ciasto piekłam ponad godzinę i nadal w środku mokre :(

    OdpowiedzUsuń
  23. ciasto piekłam ponad godzinę i nadal w środku mokre :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. możliwe, że potrzebowało więcej czasu w piekarniku, czasami tak jest

      Usuń
  24. Jak pani myśli żeby upiec na dużej blasze , należało by podwoić proporcje?ale wtedy jak długo piec?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zdecydowanie zrobiłabym z podwójnej porcji, a czas ten sam +/- czyli około 35-40 minut bo ciasto będzie tej samej wysokości co w mniejszej blaszce, pozdrawiam :)

      Usuń
  25. Uwielbiam serniki z sera, bez i z serków waniliowych. Pyszności

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w takim razie polecam z całego serca :) gorąco pozdrawiam :)

      Usuń
  26. Witam. Mi się niestety nie udal:/ piekłam go w podłużnej blaszce, ale ... pieklam go na folii bo nie mogę znieść tego metalowego posmaku, a poza tym spod ciasta zrobiłam z herbatników zmielonych z masłem, pieklam 2 h i musiałam wyrzucić, co bylo błędem?

    OdpowiedzUsuń