sobota, 30 stycznia 2016

CZEKOLADA DAKTYLOWA Z ORZECHAMI



Składniki:
  • 100g daktyli bez pestek + 1 szklanka wody
  • 150g oleju kokosowego
  • 2 łyżki ciemnego kakao lub karob
  • garść dowolnych orzechów
 
Wykonanie:
  • daktyle namoczyłam w szklance wody około godziny wcześniej nim zabrałam się za przygotowanie czekolady, natomiast autorka  przepisu sugeruje aby daktyle zalać wodą i gotować do chwili, aż  większa część płynu wyparuje. Chodzi o to żeby daktyle były miękkie bo wtedy bez problemu możemy je zblędować na papkę
  • dodajemy teraz olej kokosowy ( można go lekko rozpuścić i w pół płynnej postaci dodać do masy ) ,ciemne kakao lub karob oraz posiekane orzechy całość mieszamy
  •  formę do keksówki 20x10cm wykładamy papierem do pieczenia i przekładamy do niej masę, powierzchnię wyrównujemy
  • czekoladę wkładamy do lodówki na 2 godziny, ja zostawiłam na całą noc , następnego dnia pokroiłam ją na małe kwadraty.*
·         * rada: warto sprawdzić czekoladę po upływie około 20 minut od włożenia jej do lodówki bo może się zdarzyć, że czekolada się Wam rozwarstwi czyli olej wypłynie i zastygnie na wierzchu tabulki, polecam wtedy wyciągnąć czekoladę z foremki  , masa wówczas jest już na tyle plastyczna , że bez problemu można ją zagnieść i na nowo uformować i włożyć do foremki wyłożonej papierem do pieczenia i już po problemie :)





Źródło: http://kotlet.tv/zdrowsza-czekolada-daktylowa/

24 komentarze:

  1. Intrygujące:)hmm... a może by się tak skusić? :)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Jaki olej kokosowy wybrać? Rafinowany czy nie? Jest tyle opinii, że już sama nie wiem :( .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. szczerze mówiąc nigdy na to nie zwracałam uwagi, ja użyłam ekologicznego oleju

      Usuń
    2. Moim zdaniem bardziej pasuje tutaj nierafinowany, ponieważ ma kokosowy smak i zapach, dzięki czemu są jeszcze lepsze ;)
      A przepis super, na prawdę pyszne wyszły :D:D

      Usuń
    3. bardzo się cieszę :)
      i od dziś stawiam na olej nierafinowany :) gorąco pozdrawiam :)

      Usuń
  3. A coś innego niż olej kokosowy? Czego można by użyć zamiast niego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niestety nie pomogę bo nie ma wiem co można użyć zamiennie zamiast oleju

      Usuń
    2. Wypróbowałam i się nie zawiodłam, smakuje wybornie, a przygotowanie nie jest skomplikowane;) Serdecznie polecam :)

      Usuń
    3. bardzo się cieszę :) gorąco pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Zamiast oleju kokosowego można śmiało użyć rozpuszczonego cukru trzcinowego, też powinien spełnić swoją rolę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o dziękuję za informację na pewno przetestuję :)

      Usuń
    2. No nie, raczej rozpuszczony cukier to nie to samo co rozpuszczony tłuszcz :)))

      Usuń
  5. można zamiast oleju kokosowego dodać zwykły olej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj nie tylko olej kokosowy z innym czekolada nie wyjdzie, ponieważ olej robi tu za spoiwo które pod wpływem zimna zastyga i pozwala utrzymać kształt czekolady

      Usuń
  6. Mi się olej rozłączył od razu ��

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nigdy nie miałam okazji próbować tej czekolady i wygląda ona dość ciekawie. Zastawiam się jakby się ją wykorzystało do deserów to co by wyszło. Dlatego jeszcze myślę, że porobię do końca kilka deserów z przepisów https://wkuchnizwedlem.wedel.pl i dopiero wtedy zastanowię się nad tą czekoladą daktylową.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. fajnie tu u Ciebie! blog warty polecenia :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda niezwykle apetycznie. Muszę zrobić!

    OdpowiedzUsuń