piątek, 29 stycznia 2016

ROLADA KOKOSOWA BEZ PIECZENIA

Rolada kokosowa zrobiona jest w podobny sposób jak kartofelki bo i tu i tu używamy kruszonych herbatników. Jednak na drugi raz przeprażę trochę kokos aby mocniej wydobyć jego aromat i na pewno dodam polewę z gorzkiej czekolady aby w pełni przypominała w smaku batoniki kokosowe. Warto się pokusić i zrobić ją w podstawowej czy też podrasowanej wersji :)



Składniki:
  • 300g herbatników
  • 2 łyżeczki gorzkiego kakao
  • 120g drobnego cukru + niewielka ilość gorącej wody
  • 150g wiórków kokosowych
  • 150g cukru pudru
  • 150g masła ( 1 łyżka idzie do ciemniej masy)

Wykonanie:
  • herbatniki kruszymy ( ja użyłam malaksera), dodajemy do nich kakao, mieszamy
  • drobny cukier wsypujemy do szklanki ( 250ml) do której wlewamy gorącą wodę, wlewamy jej  tylko tyle aby zakrył cukier , czyli uzupełniamy wodą do połowy szklanki ,ważne żeby cukier się całkowicie rozpuścił i uzyskamy syrop/kleik
  • do suchych składników dodajemy roztopioną wodę z cukrem oraz 1 łyżkę masła, całość dokładnie wyrabiamy na gładką i nie klejącą masę, odstawiamy na bok
  • w drugiej misce łączymy ze sobą wiórki kokosowe, cukier puder oraz masło
  • ciemną masę rozwałkowujemy na papierze do pieczenia na prostokąt o grubości około 0,5 cm, następnie rozkładamy na niej masę kokosową.
  • zwijamy całość  w roladę, zaczynają od dłuższego boku
  • roladę zawijamy w papier lub folię spożywczą i wkładamy na minimum 2h do lodówki , a najlepiej na całą noc.




Źródło:http://smaker.pl/przepis-rolada-kokosowa-jak-baton-bounty,110136,sandra1.html

21 komentarzy:

  1. zjadłabym kawałek:)
    zapraszam do udziału w konkursie na mym blogu http://jedzismakuj.blogspot.com/2016/01/konkurs-kulinarna-frajda-przepisy.html

    OdpowiedzUsuń
  2. o kurczę, naprawdę fajna receptura! i deser bardzo efektowny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dlatego jak tylko zobaczyłam przepis wiedziałam, że muszę go przetestować i śmiało mogę powiedzieć, że warty przetestowania :)

      Usuń
  3. Wygląda pysznie;)
    http://szanujwspomnienia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję i gorąco pozdrawiam, no i oczywiście zachęcam do przetestowania :)

      Usuń
    2. Ja też robię podobnie tylko na 450gr pokruszonych herbatników daję 1 puszkę mleka słodzonego i kieliszek rumu można dać olejek rumowy oczywiście składniki na masę kokosową podwajam czyli 30 dkg kokosu,30 dkg cukru pudru 30 dkg masła ciemne ciasto i kokosowe dzielę na cztery i na foli zwijam roladki życzę smacznego

      Usuń
  4. A mi nie wyszło :(( Jak to możliwe ?? Robiłam według przepisu, dałam 300 g herbatników i masło, a i tak ta masa była strasznie krucha. Jak próbowałam zawinąć to wszystko się kruszyło.. Jaki błąd popełniłam ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja roladę robiłam pierwszy raz i nie miałam problemów z jej przygotowaniem . Niestety trudno mi powiedzieć dlaczego masa się kruszyła

      Usuń
    2. Ja też robię podobnie tylko na 450gr pokruszonych herbatników daję 1 puszkę mleka słodzonego i kieliszek rumu można dać olejek rumowy oczywiście składniki na masę kokosową podwajam czyli 30 dkg kokosu,30 dkg cukru pudru 30 dkg masła ciemne ciasto i kokosowe dzielę na cztery i na foli zwijam roladki życzę smacznego

      Usuń
  5. Ja też robiłam,totalna katastrofa.Ciasto kruszy się nie ,można zawinąć w roladę (robione ściśle wg przepisu) tak słodkie że aż mdli.Na zdjęciu wygląda przepięknie i apetycznie , rzeczywistości klapa.Chciałabym zobaczyć filmik jak robi je autorka:)może ja coś źle robiłam? Osobiście nie polecam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. szkoda ,że rolada nie wyszła :( faktycznie przyznaję ,że jest bardzo słodka ale mimo to bardzo smaczna. Warto pamiętać, że cukru można zawsze dodać mniej niż w przepisie. Pozdrawiam

      Usuń
  6. Fantastyczne, słodkie ciasto:))))ja do herbatników dodałam trochę więcej masła i ciasto się nie kruszy. Dziękuję za przepis ��

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hi hi oj tak słodki deser ale od czasu do czasu warty przygotowania :) gorąco pozdrawiam :)

      Usuń
  7. Dobrze dobrany prezent dla faceta to szansa na zaskarbienie sobie jego sympatii. Jeśli chcesz podarować mu coś, wyjątkowego, wybierz produkt, który spełni jego oczekiwania.
    prezent dla faceta

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda bardzo smacznie.
    Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Zainteresował mnie bardzo ten wpis! Nie zatrzymuj się i rób swoje.

    OdpowiedzUsuń