sobota, 10 czerwca 2017

BROWNIE BANANOWE - ODCHUDZONE



Składniki:
  • 3 dojrzałe banany
  • 200g mąki ryżowej
  • 2 łyżki gorzkiego kakao
  • 100g ksylitolu lub cukru kokosowego
  • 2 łyżki cynamonu ( można dać mniej)
  • 1 płaska łyżeczka proszku do  pieczenia
  • ½ łyżeczki soli morskiej
  • 1 jajko
  • 60g  rozpuszczonego oleju kokosowego 
  • 50 ml mleka
  • garść żurawiny lub jagód goi lub rodzynek
 
Wykonanie:
  • banany rozgniatamy widelcem na papkę, następnie dodajemy  do nich wszystkie pozostałe składniki czyli mąkę, kakao, ksylitol, cynamon, proszek do pieczenia, sól, jajko, olej kokosowy, mleko oraz garść dowolnych owoców suszonych , całość mieszamy
  • masę przekładamy do niewielkiej formy ( u mnie 20x20cm) wyłożonej papierem do pieczenia, pieczemy około 40 minut w piekarniku nagrzanym do 180°C.





Źródło: https://hpba.pl/bananowe-brownie/

6 komentarzy:

  1. W sumie jako zwolennik klasycznego brownie, jestem ciekawa jak smakuje taka odchudzona wersja:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też uwielbiam tradycyjne brownie , natomiast te jest trochę zbliżone do tradycyjnego ale za to zdecydowanie jest bardziej fit :P

      Usuń
  2. Czym zastąpić mąkę ryżową?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wydaje mi się, że można zamienić ją na pszenną np pełnoziarnistą

      Usuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. W sumie takie brownie jest dla mnie nowością i muszę przyznać, ze ja bardzo chętnie je robię ale trochę inaczej. Najbardziej pasuje mi przepis od https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/porady/desery-i-przekaski/jak-upiec-idealne-brownie/ gdyż wiem, ze czekolada użyta do przepisu jest nad wyraz smaczna.

    OdpowiedzUsuń