niedziela, 28 stycznia 2018

PĄCZKI PTYSIOWE



Składniki na +/- 26szt.:
  • 300ml wody
  • 80g masła
  • 2 łyżeczki cukru (jak lubicie słodsze wypieki to dodajcie więcej)
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego
  • 350-360g mąki pszennej
  • 3 średnie jajka
  • olej do smażenia około 1 l
  • cukier puder do oprószenia pączków

Wykonanie:
  • do rondla wlewamy wodę, dodajemy masło oraz cukry, całość podgrzewamy na średnim ogniu i mieszamy .Gdy cukry i masło się rozpuszczą wsypujemy mąkę i energicznie całość mieszamy, aż uzyskamy gładką kulę ( autorka pisze aby uzyskaną masę zblędować ,żeby nie było żadnych grudek, ja tą czynność pominęłam bo ciasto wyszło gładkie) gotowe odstawiamy do ostudzenia
  • do zimnego ciasta dodajemy po kolei jajka i miksujemy, aż uzyskamy gładką masę
  • olej podgrzewamy w  średnim garnku do 175ºC
  • z ciasta formujemy niewielkie kulki ja do tego użyłam łyżki do lodów którą co jakiś czas moczyłam w oleju wtedy idealnie odchodziło od niej ciasto
  • pączki smażymy na złoty kolor ( mi w pewnym momencie zaczęły na tyle wyrastać, że zaczęły pękać  więc tak długo je smażyłam ,aż ta część pęknięta również nabrała złotego koloru)
  • gotowe wyjmujemy i odkładamy na papierowy ręcznik
  • zimne posypujemy cukrem pudrem, pysznie smakują podane z dżemem :)





Źródło: https://niebieskikubekzkawa.wordpress.com/2015/12/30/paczki-ptysiowe-pyszne-i-mieciutkiebez-drozdzy-bez-proszku-do-pieczenia/

1 komentarz: