sobota, 19 maja 2018

FIT BATONIKI Z MASŁEM ORZECHOWYM


 
Składniki:
  • 1½ szklanki ryżu lub orkiszu preparowanego
  • 130g masła orzechowego
  • 80g miodu
  • 50g gorzkiej czekolady 70-90%
  • 1 łyżeczka oleju kokosowego
  • garść orzechów ziemnych, niesolonych  do ozdoby

 
Wykonanie:
  • masło orzechowe i miód rozpuszczamy np.  w mikrofalówce następie dodajemy do niego ryż/orkisz preparowany , mieszamy
  • masę przekładamy do niewielkiej  foremki silikonowej lub metalowej wyłożone papierem do pieczenia i ugniatamy ją łyżką,  następnie wyrównujemy powierzchnię i wkładamy do lodówki na 2 godziny
  • schłodzoną masę kroimy na batoniki , następnie spód zanurzamy  w czekoladzie roztopionej z łyżeczką oleju , na wierzchu robimy z pozostałej czekolady esy floresy i posypujemy garścią orzechów ziemnych.





Źródło: https://www.youtube.com/watch?v=rIt_ux065Ss

3 komentarze:

  1. Mniam, niesamowita pyszność :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Szukałam fajnej, słodkiej przekąski, która mogłabym wdrożyć do swojego jadłospisu redukcyjnego. Muszę przyznać, że te „słodkie zapomnienie” to coś naprawdę niesamowitego. Spróbowałam z orkiszem preparowanym i... trochę się zapomniałam, bo porcja na 3 dni zniknęła w ciągu kilkunastu minut. To największy minus tego przepisu... to co miało być przekąską, okazało się daniem głównym :-). Dzięki za super przepis!

    OdpowiedzUsuń
  3. Cieszę się że trafiłam na tak świetny przepis jak ten.

    OdpowiedzUsuń